KDO JSEM .....CO VŠE DĚLÁM A V ČEM VÁM MŮŽU POMOCt ....CO NABÍDNOUT ?

Jmenuji se Denisa Tomášková, jsem portrétová kreslířka, malířka obrazů a výtvarnice. Zároveň jsem realitní makléř pro oblast Bohumín, Orlovou, Rychvald, Ostravu a okolní obce. Obě práce miluji protože v nich dělám lidem radost.

Můj příběh
CHCETE SI SAMI NAKRESLIT PORTRÉT A NEVÍTE JAK NA TO ? ZDE JE PRO VÁS NÁVOD ZCELA ZDARMA :-)

CHCETE SI SAMI NAKRESLIT PORTRÉT A NEVÍTE JAK NA TO ? ZDE JE PRO VÁS NÁVOD ZCELA ZDARMA :-)



NÁVOD JAK SI MŮŽETE SAMI NAKRESLIT PORTRÉT

Tento článek jsem napsala pro všechny lidi, kteří by si chtěli nakreslit sami portrét. "Jak kreslit portrét". Budu se snažit napsat krok za krokem, jednoduchý postup, jak vytvořit kresbu jednoduchého portrétu. Je to postup, který používám já.

Možná vám tento postup bude sedět, nebo ne, po přečtení  nebo během něj usoudíte sami.

Postupů je mnoho, každý kreslíř a malíř používá to co sedí jemu a na internetu je jich mnoho, tady je ten můj.

Svůj postup nikomu nevnucuji, jen se o něj s Vámi podělím.

Takže … jak já kreslím portréty 

Portréty kreslím nejraději černým uhlem v tužce, rudkou a tužkou. Dobře také vypadají kombinace uhel a barevný pastel. Formáty papíru doporučuji A3 a A2.

Pro gumování a vytahování (kresbu) světel a lesků používám plastickou (tvárlivou) gumu a bílou gumu v tužce, pro zafixování kresby fixativ.

 

Přednosti kresby uhlem a rudkou:

Výhodou kresby uhlem rudkou a suchým pastelem je, že je výrazný a z žádného úhlu se neleskne.

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přednosti kresby tužkou:

Výhody tužkou jsou větší věrohodnost,  někdy až k nerozeznání od fotografie, hra se stíny a jemnosti, ale nevýhodou je , že z určitých úhlu se tmavé plochy tužky lesknou.

 

 

Portrét, nebo kresba osoby, dítěte by měl vyjadřovat i nějaké pocity kresleného, měl by zachytit náladu, atmosféru , něco "emotivního" měl by vyjadřovat zachycení daného okamžiku .

 

 

 

                                                Zahájení kresby

Kresba linie očí

Já začínám kresbu levým okem J.poté si udělám stíny nosu a nakreslím linií druhého oka.  Tady je moc důležité vidět přesně jejich tvar, jiskru v každém oku. Nakreslím panenku a důležité je čtvereček, nebo ten lesk v oku na správném místě, podle pohledu. Na očích si dávám nejvíce záležet ..oči jsou na portrétu tou magií, kdy buď vás upoutá, nebo jej přehlédnete. K rozmazaní používám klasické tyčinky  do uší či nosu, nebo klasickou tyčinku pro rozmazání, kterou zakoupíte v kterémkoliv uměleckém obchodě, občas i v papírnictví.

          

 

 

 

              

                

Poté si nakreslím linií obočí … zatím jen lehce, náznak a to kreslím také jen obarvenou tyčinkou s předešlého rozmazování.

 

Kresba linie nosu, úst a uší

Kreslím linii nosu, úst a uší. Velmi důležité je zachytit jejich tvar, polohu v obličeji a poměr k ostatním částem. Nejste-li si rozměry jisti – můžete si je přeměřit – ale ne cm pravítkem – používá se k tomu tužka , netlačte jen náznaky  lehce ( dá se gumovat)

(Nos je důležitá spojnice ostatních ploch v portrétu, musí mít správnou délku v poměru k výšce čela, délce brady, tvaru čelisti, …), dále je důležité všimnout si vzdálenosti nosních dírek od očí. I dlouhý nos nemusí mít vždy nosní dírky dále od očí. Hodně záleží na sklonu hlavy – při zaklonění se nos opticky zkracuje, při předklonění prodlužuje. Důležité je správně umístit i ústa. Podobně jako nos vystupují dopředu a to je při čelním pohledu obtížné správně zachytit. Naznačte i postranní vrásky k pozdějšímu vypracování tváří. U uší je důležitá kromě jejich různých tvarů jejich poměrná vzdálenost od vnějších koutků oka

Poměry a poloha jednotlivých částí obličeje se vlivem perspektivy s různou polohou (nakloněním) hlavy značně mění.

Nos, ústa, uši a tváře

Detailně propracuji nos (včetně rýhy a stínů po stranách a kořenu nosu, stínů a lesků na jeho špičce, …), současně i ústa (včetně všech stínů a rýh kolem rtů a brady), dokreslím uši, domodeluji tváře a krk. (včetně stínu na lícní kosti). Nyní již pracuji metodou postupného zvýrazňování, zdokonalování a prohlubování stínování i lesků. Všechny tyto části kreslím prakticky současně, průběžně je zdokonaluji, přecházím od jedné k další a zpět. Alespoň zpočátku si vybírejte model se zavřenými ústy – nakreslit přirozeně "zuby" je docela náročné

K rozmazování používám klasických odličovacích tamponu a ušních tyčinek.

 

Základní linie portrétu:

Celé dílo uzavřu do tvaru obličeje čelo, načrtnu krk, ramena a doladím celou kompozici obrazu. Velmi přísně porovnám podobu modelu s kresbou. Nyní je čas na případné korekce a úpravy. Všechny vzájemné proporce, tvary částí i celku musí sedět!  V případě že se teprve učíte kreslit, nepokračujte dále, dokud už v této fázi nevidíte podobu. Nakreslete co nejvíc portrétů do tohoto kroku. Dokud nezvládnete zachytit podobu v této "liniové" části, nemá cenu pokračovat.

Znovu zdůrazňuji –teprve když podoba "sedí", tak pokračovat na detailech. Případné gumování a změny tolik "nebolí". Některé nepřesnosti se ani nemusí gumovat – stačí zvýraznit správnou čáru a chybnou využít pro stín.

 

Kreslení vlasů :

Vlasy nejsou pro výslednou podobu úplně rozhodující (často se mění), tak je zde příležitost si s portrétem "vyhrát" stíny a lesky s pomocí gumy. Můžete vlasy přizpůsobit i z jiných fotografií, nebo pokud osobu znáte, vlasy můžete nakreslit jaké chcete.  Vlasy hodně rozmazávám, světlé místa gumuji, pro tmavší odstíny  na určité místa použiji fixativ, nebo je zalakuji lakem na vlasy, nechám zaschnout a vrstvím tmavé místa na sebe                                                                                                                           

Výraz a duše modelu

 

Dopracovávám detaily obličeje ,vracím se k očím, přidávám stíny na líci, kolem úst, stíny  dotvářím náladu  duši a světlo portrétu.

Oblečení :

Při kvalitním portrétu by mělo být se stejnou prací a hrou stínů a vypracování detailů použito stejné píle. Portrét pokud je odbytý u oblečení ztratí kouzlo celku.

 

 

Znovu provedu závěrečné porovnání portrétu s modelem, dopracovávám, dotahuji a zvýrazňuji stíny a lesky. V každé fázi této práce již mohu prohlásit portrét za hotový.

 

Jak daleko jít do detailů? Kdy je vlastně portrét hotov?? To je otázka, na kterou si každý umělec musí odpovědět sám.

Dle mého názoru na kresbě má být vidět, že se jedná o kresbu! Jinak doporučuji nechat se vyfotit a nechat si fotku vytisknout na plátno, nebo zarámovat jako obraz. Kresba má dle mého názoru zůstat kresbou a být na první pohled poznat, že se jedná o kresbu.

Snad jsem Vám svým postupem pomohla :-)

Přeji mnoho úspěchů v tvorbě vlastních kreseb a v případě, že dáte přednost některému z umělců a potřebujete pomoct s výběrem toho správného doporučuji si stáhnout zdarma ebook  zde : http://denisa.digitalni-obchodnik.cz/ebook/

Denisa :-)

                           







Tisknout stránku

Facebook

 
 

Sociální sítě




Kontaktní formulář

Zašlete nám Vaše dotazy





Opiště text - nechci spam:

Jednoduchá hypoteční kalkulačka

Zadejte jakou chcete půjčku, na kolik let, při jakém
úroku a kalkulačka spočítá měsíční platbu.


 


%

   

   

Datum a svátek


      © 2014 - Denisa Tomášková
Digitální obchodník
Zpět nahoru